The Characteristics of a High Performance Organization
vrijdag, 12 juli 2013
by Professor Andre de Waal MBA (HPO Center) Ever since the publication of Peters and Waterman’s landmark study In Search Of Excellence (1982) and the bestsellers Built To Last and Good to Great of Collins (1997, 2001), there has been a strong interest in identifying the characteristics of high performance organizations (HPOs). This interest has […]
HPO-sparringpartner
donderdag, 11 juli 2013
Onze HPO-experts zijn de sparringpartner van veel (inter-)nationale directies. Met onze kennis over de succesfactoren van High Performance Organisaties (HPO’s) helpen wij managers en bestuurders te werken aan langdurig beter presteren. Soms begint dat bij het verstevigen van de kwaliteit van het management en de medewerkers. Soms is de start een betere interne en externe […]
Lezingen & Workshops
donderdag, 20 juni 2013
Profit, non-profit en overheidsorganisaties, waar ook ter wereld, ondersteunen en inspireren wij dagelijks tijdens lezingen & workshops. Hieronder een voorbeeld van een HPO Workshop op maat. Heeft u interesse en wilt u meer weten wat de mogelijkheden zijn voor uw team/organisatie? Neem dan contact op met Marco Schreurs (T. 035 – 6037007). Klik hier voor […]
Ballast Nedam bouwt aan een Beter Presterende Organisatie (BPO)
maandag, 17 juni 2013
Ballast Nedam Case: ‘Ideeën rondom HPO passen als een paraplu over initiatieven die al lopen” Ook Ballast Nedam Bouw & Ontwikkeling (BNBO) is aan de slag gegaan met de “Big Five” van HPO, al spreken ze zelf liever intern over BPO: beter presterende organisatie. ‘High/hoog impliceert een einddoel. Beter betekent een proces dat nooit stopt.’ […]
Schiphol: ’In een HPO werken is leuk en uitdagend’
maandag, 17 juni 2013
‘Waarvoor willen zij ’s ochtends hun bed uit komen? En wat moet volgens hen die stip aan de horizon zijn waar we naartoe werken? Waar gaan we voor?’ Veel managers en directeuren zullen tevreden achterover leunen als het goed gaat met hun organisatie. Maar dat geldt niet voor Otto Ambagtsheer, directeur Consumer Products & Services […]
Grohe: HPO maakt zo’n ongelooflijke energie los
vrijdag, 14 juni 2013
Journalist Ben Kuiken (SLOW Management artikel) in gesprek met Rob van den Maagdenberg, CEO Grohe Noord-West Europe. Wat voor voetbalorganisaties geldt, geldt ook voor ‘gewone’ organisaties: wie blijvend succes wil hebben, dient zich te richten op de lange termijn resultaten. En zich dus niet te laten afleiden door een tijdelijk dip in de omzet of […]
HPO Praktijk seminar Witteveen+Bos ’De High Performance Intrapreneur’
dinsdag, 4 juni 2013
Hoe vernieuwingsdrang, risicobereidheid en de blik op de buitenwereld bijdraagt aan exceoent leiderschap en HPO! Discussieer op 8 oktober 2013 samen met Harry Webers (voormalig algemeen directeur van Witteveen+Bos) en André de Waal (HPO Center) mee over het stimuleren van ondernemerschap binnen uw organisatie. Programma 8 oktober 2013 13.00 uur Inloop 13.30 uur Presentatie High […]
Boekevent: Hoe bouw je een High Performance Organisatie?
dinsdag, 4 juni 2013
Houdt u niet langer bezig met wat u denkt dat werkt, of wat u vindt dat zou moeten werken. Als hedendaagse manager kunt u zich beter concentreren op datgene wat werkelijk bijdraagt aan het bereiken van uw doelstellingen. André de Waal ontdekte en analyseerde op wetenschappelijke wijze wat er toe doet in iedere organisatie, wereldwijd, […]
Cofely Healthcare: Duurzaam goed zijn voor je klanten en medewerkers!
dinsdag, 16 oktober 2012
HPO Center sprak met Germt van der Veen, directeur van Cofely Healthcare. ‘Lange tijd had ik een uiterst luxe Franse wagen, maar daarmee stond ik keer op keer bij de garage. Die auto bleek geen high performance-auto. Ik ben maar een domme bestuurder, die ervan op aan wil kunnen dat zijn auto het doet. Het […]
Verbetermethode die u niet gaan helpen om beter te presteren
dinsdag, 26 juni 2012
De afgelopen jaren zijn managers gebombardeerd met de ene verbetermethode na de andere hype. Maar de meeste van deze verbeteringen werden gelanceerd zonder enig wetenschappelijk bewijs dat ze daadwerkelijk werken om beter te presteren, waardoor er veel kaf onder het koren zat. Organisaties werden regelmatig op een dwaalspoor gezet en hebben veel inspanningen verricht op […]