Cases

Cofely Healthcare: Duurzaam goed zijn voor je klanten en medewerkers!

HPO Center sprak met Germt van der Veen, directeur van Cofely Healthcare.

‘Lange tijd had ik een uiterst luxe Franse wagen, maar daarmee stond ik keer op keer bij de garage. Die auto bleek geen high performance-auto. Ik ben maar een domme bestuurder, die ervan op aan wil kunnen dat zijn auto het doet. Het gaat me niet om de techniek, het gaat mij om de mobiliteit die ik met die auto krijg.

Bij Cofely Healthcare probeer ik die denkwijze ook te realiseren. De sales op korte termijn zijn niet het belangrijkst, maar de relatie op de lange termijn. Wat het HPO Center doet sluit goed aan bij wat wij doen: zij zijn ook op de lange termijn gericht en dat spreekt me in hun denkwijze aan.

Warroom

Een paar jaar geleden hebben we bij Cofely Healthcare een HPO-diagnose met het HPO Center uitgevoerd. In ons hoofdkantoor hebben we vervolgens een soort warroom ingericht. Op een enorm bord, dat we speciaal hebben laten maken, stonden de vijf punten uitgediept die voor ons belangrijk zijn als we willen blijven excelleren.

Daaraan zijn we continu blijven werken. Op de vergaderingen waren die punten steeds het middelpunt: klopt het allemaal nog, zijn we op de goede weg? De afgelopen jaren is ons imago als gevolg van deze focus onnoemelijk veel verbeterd.

Dat bord is inmiddels weg. We hebben nu geen statische weergave meer van waar we staan, maar zijn een digitale omgeving aan het ontwikkelen waarmee we de live-toestand van Cofely Healthcare kunnen zien op basis van rapportages.

De juiste koers

Het HPO Center is nu bezig met het opzetten van een scan op grotere schaal, zodat we ook bij de regionetwerkbedrijven kunnen bepalen waar we staan. Het prettige aan de methode is dat je meet en daarmee kunt bewijzen of je al een high performance organisatie bent en of je de juiste koers aan het varen bent.

Daarbij moet je wel in gedachten houden dat HPO worden niet het doel op zich is. Je wordt een high performance organisatie omdat je duurzaam goed wilt zijn voor je klanten, voor je medewerkers en voor de wereld.’

Het HPO Center verzorgt regelmatig inspiratiesessies, workshops en lezingen rond succesvol samenwerken, prestatieverbetering en High Performance Leiderschap. Heeft u interesse, vragen of wilt u meer weten over wat het HPO-raamwerk voor uw organisatie kan betekenen? Neemt u dan contact op met Chiel Vink (T. 035-6037007).