World thought leaders in High Performance

Diensten

HPO Diagnose (ook online)

mindbugs

Welke aanpak geeft u nou echt garantie op langdurig beter presteren?

Wat uw organisatie nodig heeft is inzicht. En dat inzicht krijgt u met de HPO-diagnose. De HPO-diagnose geeft u direct inzicht in hoe uw organisatie presteert op de succesfactoren van High Performance Organisaties ; HPO’s.

Over de redenen voor onze klanten om een HPO Diagnose uit te voeren is deze aparte pagina geschreven.

Het HPO Center is de sparring-partner voor organisaties die echt een doorbraak willen in het verbeteren van de prestaties. We praten u nooit naar de mond, maar houden u een eerlijke spiegel voor. Gebaseerd op het wetenschappelijk bewezen HPO-gedachtegoed, ingekleurd door robuuste dialogen met uw managers en medewerkers. Heeft u interesse, vragen of wilt u meer weten over onze ervaringen in uw sector? Neemt u dan contact op met Marco Schreurs (of T. 035-6037007).


Voorbeeld stappenplan HPO Diagnose traject (duur t/m stap 8: 4 – 8 weken)

Onderstaande opzet is ook volledig online mogelijk!

  • Stap 1: inspirerende HPO-workshop als aftrap voor MT
  • Stap 2: Planning, aanmaak software voor de online HPO-vragenlijst en begeleiding
  • Stap 3: Online HPO-onderzoek (het invullen van de vragenlijst kost maximaal 10 minuten.)
  • Stap 4: Overkoepelende HPO-analyse van de scores door onze HPO-experts
  • Stap 5: Verdiepende interviews om het verhaal achter de cijfers te ontdekken (de bevindingen van de vergelijkingsanalyse vormen de basis voor interviews door het HPO Center)
  • Stap 6: Opmaak overall HPO-profiel van uw organisatie en deel-HPO-profielen van de onderliggende divisies/afdelingen
  • Stap 7: Feedbackworkshop aan het MT met conclusies en 3 tot 5 aandachtspunten/verbeterpunten
  • Stap 8: HPO-masterclass voor geselecteerde managers en medewerkers (HPO Coaches) die meer leren over HPO, de aandachtspunten voor de organisatie en hoe je dit samen met de medewerkers kan oppakken.
  • Stap 9: Monitoring voortgang HPO-aandachtspunten door de HPO-coaches (eventueel i.s.m. de HPO-experts)
  • Stap 10: Teneinde de ontwikkelingen en resultaten te kunnen volgen, wordt na 1,5 tot 2 jaar een tweede HPO-meting gedaan.

“HPO heeft het voordeel dat het heel praktisch is en makkelijk te implementeren. Door het onderzoek zie je heel snel aan welke knoppen je moet draaien om de prestaties te verbeteren. Het is een hele simpele methodiek die goed de vinger op de zere plek legt.”

— Rob van den Maagdenberg, Vice President North Western Europe - Grohe

HPO Diagnose startpunt voor verbetering

hpo-diagnoseEen HPO Diagnosetraject is niet een nieuw en aanvullend project maar is eerder een proces dat moet leiden tot ander resultaatgericht gedrag en waarbij medewerkers en managers uit hun comfortzone komen en zich realiseren dat alleen ander gedrag leidt tot betere prestaties. Het HPO-gedachtegoed geeft op een wetenschappelijke en onderbouwde basis richting aan -al dan niet bestaande- projecten.

Het resultaat is inzicht in de sterke kanten en verbeterpotentieel van uw organisatie en focus op datgene wat aandacht nodig heeft om op lange termijn beter te blijven presteren. Ook worden de resultaten van uw organisatie afgezet tegen uw sectorgenoten. Met de resultaten van de HPO Diagnose heeft u inzicht en inspiratie om met de juiste focus verbetertrajecten te starten. Tevens geeft het duidelijk aan welke trajecten en projecten beter kunnen worden gestopt. U beschikt nu over een gemeenschappelijk gedragen taal en richting om de prestaties van de organisatie langdurig te verbeteren. Gedurende het traject kunt u profiteren van de reeds ontwikkelde ken ‘best ideas’. Onderzoek laat zien dat de HPO Diagnose het startpunt is voor verbetering binnen uw organisatie:

  • Betere houding van medewerkers (meer werkgeluk)
  • Betere samenwerking, binnen en buiten de organisatie
  • Betere organisatie
  • Betere financiële resultaten

“Het HPO Center biedt heel bruikbare informatie. Ze hanteren een no nonsense-benadering en gebruiken geen boekentaal, zodat we die informatie ook kunnen overbrengen op onze medewerkers.”

— Tanja Scholten, Directeur HR JP van den Bent Stichting

Klankbordsessies en ‘best ideas’

Het HPO Center kan assistentie bieden in zogenaamde klankbordsessies om uw organisatie te ondersteunen in de resultaten die zij wil/kan zien gedurende het HPO Diagnose traject. In een dergelijke interactieve sessie wordt de voortgang van de verbetertrajecten helder gemaakt en wordt gekeken naar wat er nog ontbreekt en waar weerstand zit om de resultaten te boeken. Indien nodig zullen daarbij “best ideas” van externe organisaties worden ingebracht. Zij kunnen dienen om uw organisatie te inspireren om tot eigen oplossingen te komen. Gedurende de periode van implementatie kan er regelmatig een dergelijke sessie worden gehouden om de voortgang te monitoren.

Kijk voor HPO cases uit uw eigen sector op de pagina ‘markten’!

Het HPO Center is de sparringspartner voor organisaties die echt een doorbraak willen in het verbeteren van de prestaties. We praten u nooit naar de mond, maar houden u een eerlijke spiegel voor. Gebaseerd op het wetenschappelijk bewezen HPO-gedachtegoed, ingekleurd door robuuste dialogen met uw managers en medewerkers. Heeft u interesse, vragen of wilt u meer weten over onze ervaringen in uw sector? Neemt u dan contact op met Marco Schreurs (T. 035-6037007).