World thought leaders in High Performance

Diensten

HPO Diagnose

mindbugs

Als uw organisatie of organisatieonderdeel streeft naar continue verbetering, betere samenwerking en hogere prestaties, is het cruciaal om eerst inzicht te verkrijgen in hoe u scoort op de vijf succesfactoren van High Performance Organisaties (HPO’s). Het worden of blijven van een HPO biedt talrijke voordelen, niet alleen voor de organisatie als geheel maar ook voor klanten en individuele medewerkers.

  • MEER WAARDE VOOR KLANTEN
    Een HPO is gericht op het maximaliseren van klantwaarde en -tevredenheid, wat leidt tot een sterkere marktpositie en loyalere klanten.
  • ENERGIE EN WERKGELUK VOOR MEDEWERKERS
    Het nastreven van high performance revitaliseert de organisatie en verhoogt het werkgeluk. Medewerkers zijn meer betrokken en gemotiveerd omdat ze zich richten op wat echt telt voor het succes van de organisatie.
  • TOEKOMSTBESTENDIGHEID
    Een HPO is beter voorbereid op een snel veranderende en competitieve wereld. Door voortdurend aanpassingen door te voeren, te leren en te verbeteren, wordt een HPO veerkrachtiger, flexibeler en beter voorbereid op de toekomst, wat die ook mag brengen.
  • STRATEGISCHE EN FINANCIËLE VOORDELEN
    Een HPO leidt tot betere strategische prestaties, waaronder ‘meer openheid in de organisatie’, ‘betere samenwerking’, ‘betere reputatie’ en ‘aantrekkelijker voor nieuwe klanten en personeel’. Dit leidt tot betere financiële resultaten. High Performance Organisaties in de non-profit en overheidssector blijken meer essentiële dingen te kunnen doen met dezelfde financiële middelen

En dit niet voor een korte periode, maar jaar na jaar!

Overweegt u uw organisatie te transformeren naar een High Performance Organisatie (HPO)?

Dan is inzicht essentieel. Onze HPO-diagnose (korte gevalideerde vragenlijst en verdiepende interviews) biedt u dit inzicht. U krijgt een duidelijk beeld van de huidige situatie binnen uw organisatie of afdeling en ontvangt praktische verbeterthema’s die managers en medewerkers samen kunnen aanpakken.

De HPO-diagnose is niet zomaar een spiegel; het is een kompas dat u gidst bij het nemen van cruciale stappen om uw strategische doelen te realiseren en een HPO te worden. Wilt u uw organisatie naar een hoger niveau brengen? Het HPO Center kan u daarbij ondersteunen. Wij combineren ruim vijftien jaar praktijkervaring bij honderden organisaties over de hele wereld met wetenschappelijk onderzoek om u de kennis en focus te bieden die resulteren in aantoonbaar betere prestaties. HPO is geen project, maar een mentaliteit die uw organisatie veerkrachtiger, flexibeler en toekomstbestendig maakt. Het helpt u de ‘harde noten’ te identificeren en geeft u een basis om de effectiviteit van de HPO-transitie te meten. Ook versterkt het de saamhorigheid binnen uw organisatie(-onderdeel): door gezamenlijke, gedragen verbeterthema’s te identificeren en op te pakken.

Wacht dus niet langer en ontdek de voordelen van een HPO-diagnose voor uw organisatie. Zet vandaag nog de eerste stap op de weg naar (nog) betere prestaties! Neem contact op met Marco Schreurs (T. 035-6037007).

What do the executive teams of competing firms actually compete on? Not on their firm’s products and services, that is the company’s output. In fact, executive teams primarily compete on the quality of their insights about their own organization. The first basis of competition between executive teams is the understanding of what really happens in their organization.

— Harvard Business Review Press

“Het HPO Center biedt heel bruikbare informatie. Ze hanteren een no nonsense-benadering en gebruiken geen boekentaal, zodat we die informatie ook kunnen overbrengen op onze medewerkers.”

— Tanja Scholten, Directeur HR JP van den Bent Stichting


Voorbeeld stappenplan HPO Diagnose traject (duur t/m stap 8: 4 – 8 weken)

  • Stap 1: inspirerende HPO-workshop als aftrap voor MT/Directie
  • Stap 2: Planning, aanmaak software voor de online HPO-vragenlijst en begeleiding
  • Stap 3: Online HPO-onderzoek (het invullen van de vragenlijst kost gemiddeld 8 – 10 minuten.)
  • Stap 4: Overkoepelende HPO-analyse van de scores door onze HPO-experts
  • Stap 5: Verdiepende interviews om het verhaal achter de cijfers te ontdekken (de bevindingen van de vergelijkingsanalyse vormen de basis voor interviews door het HPO Center)
  • Stap 6: Opmaak overall HPO-profiel van uw organisatie en deel-HPO-profielen van de onderliggende divisies/afdelingen
  • Stap 7: Feedbackworkshop aan het MT met conclusies en 3 tot 5 aandachtspunten/verbeterpunten
  • Stap 8: HPO-masterclass voor geselecteerde managers en medewerkers (HPO Coaches) die meer leren over HPO, de aandachtspunten voor de organisatie en hoe je dit samen met de medewerkers kan oppakken.
  • Stap 9: Monitoring voortgang HPO-aandachtspunten door de HPO-coaches (eventueel i.s.m. de HPO-experts)
  • Stap 10: Teneinde de ontwikkelingen en resultaten te kunnen volgen, wordt na 1,5 tot 2 jaar een tweede HPO-meting gedaan.

Enkele redenen waarom organisaties juist nu een HPO willen worden, leest u hier!

“HPO heeft het voordeel dat het heel praktisch is en makkelijk te implementeren. Door het onderzoek zie je heel snel aan welke knoppen je moet draaien om de prestaties te verbeteren. Het is een hele simpele methodiek die goed de vinger op de zere plek legt.”

— Rob van den Maagdenberg, Vice President North Western Europe - Grohe

Het HPO Center is de sparringpartner voor organisaties die echt een doorbraak willen in het verbeteren van de prestaties. We praten u nooit naar de mond, maar houden u een eerlijke spiegel voor. Gebaseerd op het wetenschappelijk bewezen HPO-gedachtegoed, ingekleurd door robuuste dialogen met uw managers en medewerkers. Heeft u interesse, vragen of wilt u meer weten over onze ervaringen in uw sector? Neemt u dan contact op met Marco Schreurs (T. 035-6037007).