World thought leaders in High Performance

De toegevoegde waarde van het HPO raamwerk

maandag, 8 november 2021

Er is duidelijk behoefte aan een gevalideerd HPO raamwerk. Dat blijkt wel uit de onophoudelijk grote belangstelling voor prestatieverbetering in organisaties. Er zijn de laatste jaren veel ‘High Performance’-methoden aangedragen door academici en consultants. Welke van deze methoden helpen organisaties echter daadwerkelijk beter te presteren? Steeds meer organisaties richten zich tot het gedachtegoed van de […]

prestatie-effecten HPO-raamwerk bij Red Bull Nederland

Het bewijs: prestatie-effecten van het HPO-raamwerk

vrijdag, 7 februari 2020

Sinds de introductie van het HPO-raamwerk in 2007 hebben veel organisaties een HPO-transformatie doorgemaakt. Vaak was een HPO-diagnose het begin van de weg naar high performance. Dit gaf ons de mogelijkheid om de toepassing en prestatie-effecten van het HPO-raamwerk bij verschillende organisaties in de hele wereld nauwgezet te bestuderen. Veel van onze bevindingen hebben we […]

happiness at work model

How to get and keep good people …. by increasing the attractiveness of your organisation

donderdag, 10 mei 2018

People generally spend a large part of their lives in the workplace and for many the work they do forms a big part of their identity. It is no wonder then that the concept of ‘happiness at work’ (HAW) has received a lot of attention. It stands to reason that people who are happier at […]

Happiness at work - HPO Model

Increasing organisational attractiveness – The role of the HPO and happiness at work frameworks

dinsdag, 10 april 2018

Purpose – Happiness at work (HAW) is receiving much attention in the literature, as Happiness at work seems to have a positive effect on organisational performance, such as in increase of productivity, lower turnover of employees and less customer complaints. There is however no research into the relation between Happiness at work and the attractiveness of an organisation. […]

Investigating the causal link between a management improvement technique and organizational performance

Investigating the causal link between a management improvement technique and organizational performance

woensdag, 6 september 2017

The case of the HPO framework Purpose – An important question in contemporary research is: do certain management practices cause better performance or do better performing organizations find it easier to adopt certain management practices? This question is also of importance when applying the high performance organization (HPO) framework, which is a scientifically validated technique designed to achieve […]

Het HPO-raamwerk en betere prestaties: Correlatie of Causaliteit?

Het HPO-raamwerk en betere prestaties: Correlatie of Causaliteit?

donderdag, 20 juli 2017

Kies als manager voor het behalen van betere prestaties met overtuiging voor het ontwikkelen van een HPO en ga er dan voortvarend en vooral gedisciplineerd mee aan de slag. Daarmee wordt de kans op een succesvolle implementatie van het HPO raamwerk het grootst en leidt deze vrijwel zeker tot betere prestaties en resultaat: het worden […]

High Performance Partnership HPP Diagnosis

Hoe bouw je aan een excellente (interne of externe) High Performance Partnership

woensdag, 10 mei 2017

Dr. André de Waal vertelt meer over het High Performance Partnership (HPP) onderzoek en hoe je op basis van HPP interne en externe samenwerking kan verbeteren.

Short animation about the HPO Diagnosis

HPO-diagnose – geef uw organisatie focus en concrete verbeteracties op weg naar High Performance (2 min. animatie)

dinsdag, 28 juni 2016

Als manager herkent u dit zeker: hoeveel verbetertrajecten u ook start, het leidt maar niet tot echt langdurig resultaat. En ook de met veel ophef aangekondigde reorganisatie, geeft vooral meer onrust dan verbetering… Toch weet u dat er iets moet gebeuren om de organisatie vooruit te helpen. Maar hoe? Een externe consultant inhuren? Management Development […]

Using the HPO Framework to Improve Customer Relations at Ziggo

From Crisis to All-Time High Performance – Using the HPO Framework to Improve Customer Relations at Ziggo

woensdag, 14 januari 2015

Door André de Waal, Eric Mooijman en Martine Ferment Guided by a framework detailing the essential characteristics of a high-performing organization, the leaders of the customer relations department of a Dutch communications firm developed a comprehensive strategy for achieving a record level of customer satisfaction while improving employee morale and commitment to organizational objectives. Abstract […]

Logo Feka ICT & Office - Wow effect

Het Wow effect van Feka ICT & Office

woensdag, 5 november 2014

Mensen vragen vaak aan ons: Hoe herken je een HPO-organisatie, een HPO-leider of HPO-gedrag? Het zijn vragen die moeilijk te beantwoorden zijn. Het is een gevoel. Het zit hem in de details, de opmerkingen die iemand tussen neus en lippen door maakt. Waarschijnlijk herkent u het zelf ook. Zo’n gesprek waarin u merkt dat u […]