World thought leaders in High Performance

Nieuws

woensdag, 5 september 2012

Wat kunnen organisaties leren van Toyota – Succesvolle managers – HPO-bijbel – veel publicaties n.a.v. What Makes A High Performance Organization

mindbugs

Eind september ligt het nieuwste boek van André de Waal, What Makes A High Performance Organization, wereldwijd in de winkels. Veel nieuwe publicaties en artikelen volgen elkaar op:

NEDERLAND: Management & Literatuur

U schreef eerder Maak van je bedrijf een toporganisatie.
Daarin werd HPO geïntroduceerd. U schreef ook diverse artikelen over high performance organizations. Maar dit is het allesomvattende boek over HPO?

“Dit is het belangrijkste boek dat ik geschreven heb. Ja, noem het de HPO-bijbel. Hoofdstuk negen speelt een cruciale rol. Ik had al langjarig onderzocht wat de vijf belangrijkste factoren en 35 onderliggende kenmerken zijn die bepalen of een organisatie high performance is of niet. Daarna hebben we ruim vijf jaar geleden het HPO-raamwerk ontwikkeld, waarmee organisaties aan de slag konden om een HPO te worden. De zeven bedrijven die in hoofdstuk negen beschreven staan, zijn ermee begonnen en wij hebben langjarig onderzocht wat hun prestaties waren. Nu is daadwerkelijk bewezen dat je een HPO kunt worden als je de factoren naar behoren invult. De theorie is in praktijk gebracht. Ik stel dat een HPO een organisatie is die minstens vijf jaar beter presteert dan de beste in de benchmark. De zeven hebben bewezen dat het kan. Je kunt HPO worden dus sturen.”

Lees het gehele interview ”Het voelt alsof een doorbraak nabij is’ uit Management & Literatuur in PDF.

VS: BusinessInfoGuide

Can you share some business tips for our readers?

“I’ll share with you the qualities that I have seen successful people in HPOs posses: unbridled passion and enthusiasm. If you have that and feel and show it in everything you do there is no doubt in my mind that you will be successful at any venture you undertake.”

Lees het gehele interview op deze site.

VS / INDIA: InDUS Business Journal

What a company can learn from Toyota

On August 28th, 2009 an accident happened with a Toyota — an accident that triggered a recall of more than 10 million vehicles in 2009 and 2010 and a loss of more than $4 billion for fiscal year 2009.

In San Diego, the gas pedal of a Lexus became stuck under the floor mat, causing the car to run out of control and the road, killing all of its occupants. However, the accident did not set off a whole series of improvements at Toyota, as it once would have done in the manner that gained the company a reputation for its world-class processes. But Toyota was no longer the robust company of the earlier days, the company that had risen from the brink of bankruptcy in the 1950s and had achieved a stretch of 50 consecutive years of profitability — a record unheard of in manufacturing industries — to become the biggest car manufacturer in the world. A company known for its excellence in manufacturing processes and its continuous improvement culture, collectively known as “The Toyota Way.” Toyota was in 2010 rapidly losing its reputation as high performance organization and everyone wondered: what happened?

Before we can know this, we must first look at the definition of a High Performance Organization — what had Toyota been doing well?

Lees deze interessante HPO Toyota case op deze site!

Het HPO Center verzorgt regelmatig inspiratiesessies, workshops en lezingen rond succesvol samenwerken, prestatieverbetering en High Performance Leiderschap. Heeft u interesse, vragen of wilt u meer weten over wat het HPO-raamwerk voor uw organisatie kan betekenen? Neemt u dan contact op met Chiel Vink (T. 035-6037007).