Tijdens de lancering van het boek ‘What Makes A High Performance Organization’, deelden twee klanten van het HPO Center hun kennis en ervaringen. Twee inspirerende cases die al eerder op onze website zijn gepubliceerd.
HP Defence & ATLAS Consortium
Meer dan 4 jaar is Nick Churchman, voormalig Director Organisational Effectiveness bij HP Defence in het Verenigd Koninkrijk actief aan de slag geweest om een HPO te worden.
Wat we dachten te kopen:
- Een verander initiatief
- Een methodologie
- Een antwoord op al onze problemen
Wat we kregen:
- Een ‘raamwerk’ voor verandering
- Een eenduidige taal
- Iets om gezamenlijk achter te staan
Hoe dat voelde:
- In het begin oncomfortabel
- Verbindend & bevredigend
- Een motor voor betere prestaties
Grohe
“Het gaat erom dat je met z’n allen, met het hele team, het beter wilt doen dan je concurrenten. Dat je wilt winnen, dat je elke keer dingen beter wilt doen. Als je daar met z’n allen ‘ja’ op zegt, dan maakt dat zo’n ongelooflijke energie los, dat is fantastisch. Ik weet niet of u de ontwikkelingen op kranengebied de laatste tijd een beetje heeft gevolgd, maar de Cookerkraan; waar zowel koud, warm als kokend water uitkomt, die is hier bedacht. En ook de kraan waar gefilterd water uitkomt: made in Holland. In Duitsland, waar het moederbedrijf van Grohe zit, wordt er naar ons geluisterd, omdat ze ook wel zien dat we hier heel goed bezig zijn. De energie spat er als het ware vanaf.”
Het HPO Center verzorgt regelmatig inspiratiesessies, workshops en lezingen rond succesvol samenwerken, prestatieverbetering en High Performance Leiderschap. Heeft u interesse, vragen of wilt u meer weten over wat het HPO-raamwerk en onze HPO-experts voor uw organisatie kunnen betekenen? Neemt u dan contact op met Chiel Vink (T. 035-6037007).