World thought leaders in High Performance
mindbugs

HPO Factoren

Kwaliteit van Management

Daag uw managers uit om echte HPO-leiders te worden!

De weg naar excellent presteren begint vaak bij het verstevigen van de kwaliteit van het management in uw organisatie. Het HPO Center ondersteunt organisaties om de HPO Factor Kwaliteit van het Management te verbeteren. We houden een spiegel voor en brengen uw managers in beweging om echte HPO-leiders te worden.

Belangrijke vragen die HPO-leiders zichzelf stellen de HPO Factor Kwaliteit van Management zijn:Managementboek Feedforward in Leiderschap

  • Ben ik echt integer?
  • Ben ik het rolmodel dat ik denk te zijn?
  • Hoe ga ik om met moeilijke beslissingen?
  • Hoeveel mensen lopen hier rond die eigenlijk niet goed genoeg zijn?
  • Waarom lopen ze hier nog rond?
  • Kan ik echt goed luisteren?
  • Vraag ik veel?
  • Kunnen mensen echt op me vertrouwen?
  • Hoeveel mensen zien mij als hun belangrijkste coach?
  • Kijk ik voldoende naar mijn omgeving/ naar buiten?

Graag maken wij met u een afspraak om te kijken hoe we uw management uit kunnen dagen om echte HPO-leiders te worden! Neemt u voor het maken van een afspraak contact op met Marco Schreurs of T. 035 – 603 70 07.

Hieronder de HPO Kenmerken bij de factor: Kwaliteit van ManagementEen High Performance Organisatie - Wat is dat?

  • Het management geniet het vertrouwen van iedereen in de organisatie.
  • Het management is integer.
  • Het management heeft een voorbeeldrol voor medewerkers.
  • Het management neemt snel besluiten.
  • Het management onderneemt snel actie.
  • Het management coacht medewerkers om betere resultaten te behalen.
  • Het management is gericht op het behalen van resultaten.
  • Het management is zeer effectief.
  • Het management bestaat uit sterke leiders.
  • Het management straalt zelfverzekerdheid uit.
  • Het management houdt iedereen binnen de organisatie verantwoordelijk voor de eigen resultaten.
  • Het management is daadkrachtig met betrekking tot ‘niet-presteerders.’

In een HPO onderhouden managers op alle niveaus binnen de organisatie vertrouwensrelaties met hun medewerkers door waardering te tonen voor hun loyaliteit, mensen met respect te behandelen, een goede relatie met medewerkers te ontwikkelen en te onderhouden, geloof en vertrouwen in anderen aan te moedigen, en mensen eerlijk te behandelen. Managers in een HPO gaan integer te werk en zijn een rolmodel voor anderen omdat ze eerlijk en oprecht zijn, toewijding, enthousiasme en respect tonen, sterke ethische normen en waarden hebben, geloofwaardig en consistent zijn, hun zwakten durven tonen, en niet zelfgenoegzaam zijn. Ze zijn besluitvaardig, nemen actiegerichte beslissingen, vermijden te veel analyse en stellen besluiten en effectieve acties voor alles, terwijl ze ook anderen stimuleren om tot actie over te gaan. HPO-managers coachen en faciliteren hun medewerkers om beter te kunnen presteren, doordat ze hen steunen, helpen en beschermen tegen bemoeienis van buitenaf, en bovendien altijd tot hun beschikking te staan. Het management houdt medewerkers verantwoordelijk voor de resultaten en neemt maatregelen tegen mensen die niet presteren, door altijd de focus te leggen op het behalen van resultaten, de verantwoordelijkheid voor eigen presteren te onderstrepen, en niet bang te zijn moeilijke beslissingen ten opzichte van de niet-presteerders te nemen. Managers in een HPO ontwikkelen een effectieve, zelfverzekerde en sterke managementstijl door de waarden van de organisatie te communiceren en ervoor te zorgen dat de strategie bij iedereen bekend is en ook door iedereen in de organisatie wordt gedragen.

— HPO Center